yes jag vann!

Fick snabbt svar på min tenta som jag skrev i veckan. JAG BLEV GODKÄND!!! Jag som i så många år gått och mått dåligt över den där ofärdiga kursen. Så struligt när jag var tvungen att bli sjukskriven mitt i pågående läsår. Struligt att läsa om kursen ett år senare och få världens ångestattack som gör att jag inte kan lämna in tentan. Känns så skönt att jag lyckats besegra mina inre demoner och vunnit över min egen förväntan. En liten seger för mänskligheten en stor för Josefin.

Det är en sån höst nu, bekämpa inre stridsmän/kvinnor och växa som människa. Nu vill jag inte lära mig mer nu vill jag kunna hantera det jag kan. Jag vill inte få mer att göra utan bli klar med det som inte är gjort. Sen får vi se. Men när jag är klar med studierna måste det bli någon form av kalas för det måste firas. Hon som inte var någon plugghäst och hatade skolan på grundnivå har lyckats plugga på universitetet i över 5 år och faktiskt fått godkänt i alla ämnen. Hörni det finns hopp för alla skoltrötta tonåringar.

Ibland måste en människa bara få chans att vara just människa. Ibland blir krav och prestationer och förväntningar för mkt att bära. Framförallt om man är dömer sig själv hårdare än någon annan skulle göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0