jag måste ju ha ett av världens roligaste jobb

Jo men så är det nog, iallafall såna här kvällar. Större delen av arbetsstyrkan på det Café jag arbetar på är volontärer. Jag har hand om Café verksamhet men är även arbetsledare åt ett gäng sköna tonåringar som ställer upp på sin fritid. Ikväll var det vår tid (personalens) att bjuda igen. Vi bjöd på julbord och bowling. Det är verkligen roligt med bowling men framförallt så är det roligt att få umgås med dessa fina människor. Ungdomen av idag är av fin kvalité, starka modiga och med skön stil.

Imorgon är det dock inte lika kul att jobba på Café då ska jag utbildas i hygienrutiner för storkök. Vettigt men tråkigt.

Ser fram emot kvällen, ska sticka igen. Tror jag ska ta mig an något lite med komplicerat. Ska virka eller sticka mig en riktigt snygg mössa som kan värma mina öron i vinter. Jo så är det. Vill komma igång med något riktigt projekt. Det pissiga med mitt jobb är att vi sliter på ynka 30% var... man hinner ju inget vettig på så få timmar i veckan. Men jag måste ändå säga att vi får mkt gjort på den lilla tiden. Men ja, livet vore roligare om jag inte behövde vara så stressad över allt som ska hinnas med. 

Julpyntar för fullt. Ska visa bilder när jag är färdig. Blir nog inte förrän nästa vecka. Helgen blir speciell. På fredag ska jag på begravning, lördag är det 60års fest för min pappa och på söndag ska jag på dop. Jag har för första gången i mitt liv blivit dopfadder. Känns väldigt spännande!

Och så längtar jag tills jag får hem mitt första traderafynd. Ropade hem en väska för 44 spänn (inkl. frakt). Ska bli spännande att se ifall den stämmer in på beskrivningen! Allt för ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0