Migrändag lika med liggaisoffanochsepåvännerdag.

Ibland blir det inte som man tänkt sig. Ibland blir det till och med lite bättre. Ibland är det inte roligt att vakna med migrän men när man har en dödslång arbetsdag framförsig och man inte fått tillräckligt med vila så är det ändå lite välkommet. Även om det är surt att missa arbestinkomst så behövde nog kroppen detta. Jag gick upp och åt lite frukost stoppade i mitt ett piller och la mig igen. Några timmar med smärta och illamående sen började det trappa ned så pass att jag kunde avancera till soffan. Imorse fick jag två skivor med två säsonger kvalitétsserier. Jag började att se hela första säsongen av Vänner och kommer strax påbörja första säsongen av that´s 70s show. Den senaste är förövrigt min absoluta favorit alla kategorier, den har allt. Min käresta och jag hade i början av vårt förhållande en daglig rutin, vi träffades alltid precis lagom till att det nya avsnittet skulle visas. Det är väl rätt fånigt och det finns såklart mycket bättre saker att göra. Men i ett liv fullt av så mycket att göra och stundom ganska mycket oro är det skönt att ha vissa fåniga saker som kan bringa lite ljus.

Idag behövde jag verkligen detta. Huvudet börjar bli bättre och hjärtat slår inte fullt lika dramatiskt som för en timme sedan. Livet återgår sakta men säkert. Trots det pissiga vädret och en sjukkropp så är det ändå rätt fint att vara människa just nu.

Jag skulle ändå vilja bli bättre på att ge mig själv vila långt innan kroppen skriker SLUTA. Det är något jag verkligen ska jobba på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0