jag hade en dröm

För drygt en vecka sedan hade jag en märklig dröm. En sån där dröm som känns verklig och som man kommer ihåg och känns på riktigt långt efter att man vaknat. Dem jag har berättat den för har bett mig publicera den här. Så jag ska göra mitt bästa för att återge den härliga drömmen.

Jag drömmer att jag går längs med Strandvägen i Stockholm, jag går där tillsammans med min mamma och en lillebror. På vänster sida ligger småbåtar längs med hela kajen. Det finns längs kanten trappor ned till vattnet och efter en stunds vandrande går vi mot en sådan och sätter oss på ett trappsteg. Strax därefter simmar en säl upp och sätter sig på trappsteget längst ned. Och sedan börjar sälen beatboxa för oss. Det visar sig att han är riktigt duktig på detta. Vi börjar sedan samtala med sälen om hans situation. Sälen berättar att han vill komma in på en särskild folkhögskola (som jag tydligen satt i styrelsen för). Han visste att han hade mycket emot sig eftersom han var en säl, men han bad mig lägga in ett gott ord för honom. Nästa sekvens från drömmen som jag minns är att jag står framför skolstyrelsen, de sitter i ett klassrum vid varsin skolbänk, och jag berättar för dem om den fantastiska sälen som är så duktig på att beatboxa jag berättade att sälen var medveten om att han hade mycket emot sig. Jag minns att jag tyckte det var lite pinsamt att behöva prata med styrelsen om den här sälen samtidigt som jag var helt tagen av hur duktig han var.

Sen vaknade jag.

Svårt att säga ifall drömmen skulle betyda något speciellt. Jag tror nog framförallt att den vill ge människor ett gott skratt. Huruvida jag lyckats förmedla det roliga till dig som läser vet jag inte men den gladde iallafall ett helt sällskap som hängde i mitt vardagsrum för några dagar sedan när jag återberättade drömmen!

Kommentarer
Postat av: marcus

drömmen är utan tvekan profetisk. jag känner mig träffad! typ.

2009-08-15 @ 20:34:14
URL: http://marcyman.blogspot.com
Postat av: yosofine

ok. Vad bra! Du får utveckla det där sen!

2009-08-16 @ 01:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0