hemma för begravning

De senaste åren har mina hemma perioder präglats mycket av de äldste i släkten. Nu är det inte många kvar men deras minnen lever vidare. Kom hem till mampap mitt på dagen idag. Vi har åkt långfärdsskidor på barndomens badsjö och pratat minnen. Ikväll har vi gått igenom det som jag ärvt efter Mormor som senast lämnade jordelivet. En sak jag blev väldigt glad över att få var en liten pärm full av predikoutkast från min Morfar. Morfar dog långt innan jag föddes så jag har bara hört historier berättas om honom. Nu har jag hans egna tankar om olika frågor nedskrivna i allfabetik ordning i en pärm. Återkommer med guldklimpar ur den senare. Vi har även hunnit med några magasin ur Farfars diabilds-samling. Jag har velat få tag i bilder från hans trädgård så jag har plockat på mig några sådana och även några sköna barndomsbilder. När dessa är scannade in i datorn kommer jag lägga upp dem här. Jag loooooovar.

Hade middagsbjudning igår och då blev det mycket nostalgi snack och prat om familj, syskon och gammal släkt. Och helt plötsligt blev det jättesent och jag hade världens största diskberg i köket och jag som inte hade hunnit packa än. Min käraste stannade kvar lite extra och diskade eftersom han vet att jag lider av hemsk resfeber och ofta stressar ihjäl mig innan jag ska åka någonstans. I morse när jag vaknade och skulle packa så var det rent i diskhon. Sån underbar känsla. Så fint gjort. Han känner mig så väl.

Jag är av ovan nämnda orsaker väldigt sjukt trött och ska därför avsluta detta lidande genom att lägga ifrån mig min dator släcka läslampan och somna.

Imorgon ska jag hinna med en massa saker. Den såkallade minisemestern i samband med mormors begravning liknar mer hetsochstress-resan. Men det är få saker som är så sköna som att lägga sig på kudden och somna tvärt i ren utmattning över dagens upplevelser. En oslagbar känsla som jag borde satsa på att få känna oftare.

Kommentarer
Postat av: ellen

hemskt ledsen kära du att vi lämnade dig med denna disk och stress! vet ju precis hur det är o så cyklade vi bara iväg! det ska jag försöka komma ihåg det till nästa gång.hoppas du får fortsatt fina dagar med vackra och viktiga tankar om både liv och död.

så mysigt, verkligen, att få besöka er. och inspirerande!

hoppas på mer umgänge snart! kram!

2009-03-02 @ 22:24:56
URL: http://www.myspace.com/ellenvingren
Postat av: yosofine

Ellen! Nu är det ju så här att ni var gäster hos mig. Det innebär vissa privilegier som t ex att kunna dra när det är dags att ta hand om disken. Att sitta ned och bli serverad, äta sig mätt och så vidare. Det tillhör en av mina favoritsysslor här i livet att ordna sådant åt andra så jag är mest glad att ni kom och åt av min mat! Och att vi kunde ha så trevligt runt mitt runda köksbord! Det var väldigt kul att få träffa dig. Hoppas på fler tillfällen!! Kram

2009-03-03 @ 00:53:56
URL: http://yosofine.blogg.se/
Postat av: ellen

haha jojo du har naturligtvis rätt. kände bara en starkt medömkan då jag själv iiinte gillar att diska. nångång.vi kommer snart tillbaka med mer disk! lycka till på fem bröd också.och ha en fin dag imron.love!

2009-03-03 @ 17:52:48
URL: http://www.myspace.com/ellenvingren

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0