livscoach nr1

"Har livet behandlat dig ovanligt? Vaknar du stukad varje morgon?" ( klicka här)

Ja det kan ju lätt bli så ibland. Att man får 3 större arrangemang på halsen som måste dras igång samma vecka. Men vattaheck jag har ju inga barn så vad ska jag klaga på? Det kommer en designtävling, ett café på en konferens och en minimarknad ur mig istället. Väldigt levande det med.

Jag tänkte faktiskt ägna ett par minuter åt några råd som jag vill ge bort. Jag har försökt lära mig en livsstil som hjälper mig att hålla mina fötter på jorden även då det stormar väldigt mycket. Då vissa av dessa tips sitter i min ryggmärg är det lätt att de kommer av sig självt. Vissa måste jag påminna mig om, ständigt.

Prioritera att se ett favoritprogram på tv eller läs en bok och bara ta det lugnt, räcker med nån timme (den gör gott).
Ät ordentligt, och framförallt innan du sätter dig för att äta. Andas djupt, tacka för maten och ät. Du kommer märka att maten går ned men inte i ultrarapid utan sådär lagom så du hinner känna smak och svälja mellan varven.
Motionera eller åtminstone cykla långsammare till jobbet/skolan och försök njuta av den cykelturen. Du kommer inte särskilt mycket senare för det men du kommer definitivt vara mycket mer fokuserad när du kommer fram.
Prioritera dig själv. Ta ett bad, få en massage, eller shoppa nåt litet. Unna dig lite umgänge med dig själv.
Lugna ned dig, det är inte hela världen om du blir lite sen, planeringen spricker eller du får ett spontant besök i hemmet. Sånt är livet och det ordnar sig alltid.
Läs bibeln, ger mycket att tänka på och perspektiv på tillvaron.
Be till Gud lite när som. Du behöver inget schema för det, ta med Honom på cykelturen eller på träningspasset. Grymt bra sällskap i roddmaskinen t ex. Detta ger dig lugn och ro, perspektiv på livet samt inspiration till det som ska göras.
Umgås med vänner och framförallt med dem som står dig närmast. Berätta om dagen för ditt sällskap/bästa vän, allt du gjort och vad som hänt. Och gå sedan igenom morgondagen. Då har du checkat av vad du avklarat samt gjort en ny attgöralista till morgondagen.

Lev och njut!
/ Din egen livscoach Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0