i helgen har jag

Passat mitt 1 åriga brorsbarn. En hel dag hängde vi och det gick så bra trots att det var över en månad sedan vi senast setts. Vi gick på promenad (så han kunde sova och jag kunde be). Gick och handlade mat och shoppade på loppis. Han har även sorterat stenar och även gjort om fördelningen av redskap i mammas kök. En ordningsam kille det där som städar upp efter sig och gömmer undan leksaker och saker han lekt med.

Plockat kantareller och blandat dem med köpta så vi kunde göra en riktigt lyxig kantarelltoast som vi festade på under fredagskvällen.

Plankat in på dyr guidetur på östasiatiska muséet där vi såg en del av Terrakotta Armén. Familjen kan vara hetsig ibland och framförallt stå på sig när man tror sig veta något. Även om det vi tror vi vet är fel. Vi räknade med en guidadvisning på den biljett vi köpt en månad i förväg. Men det visade sig vara dåligt informerat på hemsidan. Men det fick ju vi reda på först efteråt när vi följt med den guidade turen. Det gav oss många skratt resten av dagen.

Ätit en god lunch på Moderna Muséets restaurang. De hade ett riktigt fint salladsbord med världens godaste bröd. Och utsikten över östermalm den satt fint.

Tagit den traditionsenliga glassen i gamla stan. Nygräddade våfflor och supergod glass det är en fin sommartradition det.

Åkt pendeltåg med hela familjen. Vet inte om det någonsin hänt tidigare?!

Stickat på min halsduk, den är nästan klar. Jag kommer dock få repa upp den och göra om en bit men jag tror det kommer bli riktigt bra tillslut. Man får bara inte ha för bråttom. Och än så länge håller ju värmen i sig...

Fått en afrikakarta i huvudet. Vi har en karta hemma gjord av gamla mynt (som egentligen är stickor med olika stora piggar på båda ändarna). Denna sitter tryggt uppe på väggen men jag tog risken att låta brorsbarnet leka med den så att kartan ramlade från spiken och spetsade min panna. Äsch det blev ett litet hål i huden bara och en bula iförsig.

Tagit mig friheten och möjligheten till en förmiddagslur, går man upp 6.00 för att ta hand om brorsbarnet så har man rätt till 1,5 timmes sömn på förmiddagen anser jag.

Ja det och mycket mer har jag hunnit med denna helg hemma hos mina föräldrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0