snart är det frizon

Det är full förberedelse nu. Den här veckan har vi haft planering och uppstart i cafét. Jag har målat om väggar och satt upp gardinstänger och nya gardiner tillsammans med mina kolleger. Tillsammans har vi pratat om arbetet som ligger framför oss i höst. Men innan dess så är det något av det bästa jag vet som kommer hända. Frizon! Och det är om mindre än en vecka. Det har varit årets höjdpunkt i stort sett i 10 år för mig. I år har jag ansvar för Designverkstad och Designmarknad. Jag kommer även tillverka konstverk under gudstjänsten på lördagskvällen och medverka på nåt panelsamtal. Jag hoppas få lära känna många nya spännande människor. Lyssna på inspirerande musik och talare. Och hänga extremt mycket med Gud.

Jag vill ju hävda att frizon är kyrkans framtid. Där skapas förutsättningar, relationer och nya sätt att tänka församling och kristen gemenskap. En mångfald med Jesus i centrum.

Kärleksfullt sopat golv i stallet. Undrar vilka konstverk som väntar oss i år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0