sommaren i bilder

Sommaren 2010 var sommaren som inte blev som den var tänkt. Men som blev bra på så många sätt ändå.

Det var då jag fick stoltsera med vad jag gjort och berätta om mitt jobb och om roliga saker som händer i inom kreativitetens underbara värld.

 

Det var sommaren då jag firade midsommar i Umeå.

 

Då det dansades till galen musik.

 

Det var då vi satt i stugan och hängde in på morgonkvisten.

 

Och spelade spel med låtsas och riktiga pistoler som rekvisita.

 

Som vi satt på balkongen och åt vår lunch och middag.

 

Som fälten var blå och gula utanför tågfönstret.

 

Som hela familjen inledde semestern tillsammans hemma hos mamma o pappa.

Där vi spelade kubb sent på kvällen.

 

Som vi åkte till Mariefred och besökte släkten och kollade in slottet där pappa skött gräsklippningen som tonåring.

 

Som vi firade min och mammas examen med trerätters.

 

Där rödbetorna fick spela viktig roll.

 

Där vi använde rödbetsblasten i salladen.

 

Och vi hade grillat till.

 

Och allt avslutades med en riktigt smarrig sommartårta.

 

Som jag åkte med familjen på släktträff i norge.

 

Där vi bodde i en stuga vid ett berg som vi på lördagen vandrade upp på.

 

Som jag åkte med mina föräldrar på en resa genom Dalarna för att lära känna Farmor bättre.

 

Och där jag blev förtrollad av allt sommarblomster.

 

Som vi ägnade 4 timmar en lördag åt att cykla Hemfjärden runt på 4 mil.

 

Där jag tog modet att hoppa från bryggan och doppa mig för första gången i år.

 

Och kände mig så nöjd när det väl var gjort.

 

Det var min sommar so far. Det finns ännu mycket kvar att se och göra. Jag tar en dag i taget och låter möjligheterna vara det som leder mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0