trerätters

Idag har vi haft en speciell dag i kollektivet. Jag och Kristina planerade tre rätter och bokade tvn så att vi kunde följa det kungliga bröllopet. Jag har haft det som tradition att följa kungliga bröllop. Jag är nämligen en sån klänningsnörd. Älskar att kolla kläder och frisyrer. Och på nåt vis även kungligheter med allt vad det innebär. Idag fick vi mycket av den varan och det var roligt. Vårt kollektiv har haft en särskild relation till kungafamiljen. Då vi har ätit och fikat på fat med deras bilder på. Och i vårt vardagsrum har kungaparet en hedrande plats.

Till förrätt åt vi sparris på en bädd av parmesan och smördeg.

 

Christian, Marcus och Kristina och jag delade denna fantastiska upplevelse.

 

Huvudrätten bestod av sötpotatis med lax och en sås av caviar.

 

Hjärtformade isbitar i vårt bubbelvatten.

 

Avslutningsvis bärtårta med maräng och grädde. Min favorit.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0