helgen ligger bakom en ny vecka stundar


En helg full med häng och skaparkraft. Har haft en välbehövligt lugn helg. Fredagen gick i gemenskapens tecken, jag hälsade på missionsskolan och låtsades vara "potentiell elev" och sen hängde jag med K en stund på eftermiddagen innan han drog vidare på spex. Kvällen avslutades med en stund i verkstan för mig och sedan film tillsammans med nästan hela Måsen samt sköna goda vänner. Så otroligt fint!

Lördagen blev så en ännu mer kreativ dag. Jag inledde med några timmars jobb där jag förberedde ett kort föredrag jag ska hålla måndag och tisdag. Sen tog jag fram utemöblerna till framsidan eftersom snön helt plötsligt försvunnit och gett oss världens finaste uteplats. Har fortfarande inte riktigt vant mig med allt nytt utrymme vi fått tack vare att snön flyttat på sig. På eftermiddagen blev det några timmar i verkstan där jag knåpade ihop ett par nya pillerburkar. Det avslutades med tillverkning av tehuva. Sen inhandlade jag lördagsmys och fixade mat. Resten av lördagen tillbringades runt köksbordet. Vi samtalade om kyrkan, det kristna livet och rundade av med "Ticket to ride".

Idag har jag varit i kyrkan och hängt med K hela dagen! Lyxigt! Så helgen var välbehövligt lugn och sällskaplig. Jag har fyllt på tomma bägare och fått balans i kroppen. Känns oerhört skönt efter denna helgen men vill helst bara fortsätta några dagar till. Som tur är jobbar jag 4 dagars vecka så helgen är snart här igen!

Den här veckan är fullspäckad med roliga saker. Nästan hela denna vecka kommer jag arbeta och befinna mig på en secondhandbutik här i stan. Jag kommer jobba dubbelt ett par dagar för att riktigt känna att jag lever, halva dagen på seconhand och andra halvan på Cafét. Jag har haft en studiecirkel där vi har sorterat kläder och upprättat en "retro" avdelning. Det är verkligen så kul att få gräva i säckar efter guldkorn. Många fina plagg har vi hittat och de kommer snart ut i butik!!

Imorgon och på tisdag morgon ska jag berätta om studiecirkeln för de som arbetar på secondhandbutiken. Sen ska jag berätta lite kort vad som går hem i den yngre generationen när det kommer till 2ahands shopping. Känns bara hur kul som helst!

På torsdag är det så avslutning på designtävlingen jag arrangerade. Då ska vi ut till secondhandbutiken igen och visa upp tävlingsbidragen. Sedan kommer vi tillkännage vem som tar hem priset. Ska bli så roligt att få se kläderna på levande personer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0