en ny tid

Det är inget nytt, november månad kommer varje år. Men ändå känns det nytt det är ju första gången jag upplever november i den här lägenheten. Den här månaden har jag knappt haft en ledig stund jag kan jobba mycket andra månader också men då har jag ofta flera dagar och helger som är lediga också. Det blev inte riktigt så den här månaden. Och nu borde jag egentligen stå och skruva loss mitt cykeldäck eftersom jag fått punktering. Ska alldeles snart göra det. Men först lite bilder hemifrån!
För ett par veckor sedan vräkte det ned så mycket snö att hela världen blev vit. De dagar när världen är vit är det så ljust och skönt när jag drar upp rullgardinerna.
Det är tid för levande ljus. Och jag har fler ljus på ingång!
Och ballonger i badrummet!
Badrumshyllan har jag äntligen fått ordning på. Och det tack varje min nya fina zinkburk i den har jag allt sånt som är bra att ha nära. Plåster och medicin och krämer allt i en skön röra!
Tunikan är sydd av en gammal sjal. Den är ett resultat av en av de cirklar jag lett i höst.
Igår var det måndagsmiddag och jag hade 8 gäster hemma hos mig. Det påminde mig om att det kan vara bra med ett bestickset och porslin som räcker till mer än 6 personer. Men främst så var det så otroligt mysigt att ha mitt kök fyllt av goda och härliga vänner.
Jag bjöd också på tårta, det kändes lite fel att bjuda på köpetårta även om det var från det bästa stället i stan. Så jag var tvungen att bjuda på lite hembakat också. Självklart på mitt Jesus fat!
Nu är det bara jag kvar här hemma. Och en stor hög med disk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0