febriga tankar

Just nu sitter jag och förbereder två föredrag jag ska hålla de kommande veckorna. Jag drömde när jag var yngre om ett liv där jag fick resa mycket och prata om olika saker. Och det är ju precis det jag ska göra. Även om jag då trodde jag kanske skulle prata en aning mer om Jesus. Fast jag tror Jesus är med även på redesign och trend föreläsningen. Det är bara ur ett litet annat perspektiv.
Sen jag blev av med ett av jobben förra veckan är jag helt genomtrött. Finns knappt ett uns ork i kroppen och till råga på allt har ryggen varit otrevlig mot mig. Jag har varit hos en massör som påstår sig ha rätat ut min snedhet jag hoppas stort på det. Men smärtan sitter ändå kvar så nu knaprar jag piller. Hela lägenheten är ett enda stök och på bordet står en skrivare som jag lite spontant shoppade idag. Jag insåg till slut att jag kan inte hålla på att åka till en skrivare mitt i nätterna för att få mina arbeten utskrivna. Jag måste kunna skriva ut saker där jag bor och sitter och arbetar med min dator. Men nu ska den installeras mitt i allt, efter det ska jag köpa tågbiljetter och sen fortsätta skriva på mina intressanta föreläsningar!
Jag är sedan långledig resten av veckan. Då ska jag göra mitt bästa för att införliva det löfte om jubileumsinlägg som jag lovat.
Det är lite konstigt att uppleva allt det här nu. Det är trötthet, förundran, tacksamhet och förväntan allt blandat i en salig röra. Vad ska man säga om livet annat än att det aldrig blir som man tänkt sig men ofta så otroligt mycket bättre?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0