en nörds bekännelser

De senaste dagarna har varit hektiska. Utöver resa till Karlstad så har jag varit upptagen med att förbereda en riktigt nördig föreläsning om mode och trender inom second hand. Det är verkligen hur roligt som helst. Det är ju vad jag kopplar av med, kollar i magasin och på bloggar. Kolla modeprogram och gottar mig i SATC och Huset Eliott! För några år sedan hade jag aldrig trott att jag skulle få stå och prata om detta på en nationell träff för människor inom en secondhand organisation. Men å andra sidan är det mycket jag trodde för två år sedan som verkligen var fel.
Jag tror de allra flesta människor är nördar. Vi grottar in oss på olika områden, områden som får oss att koppla av, må bra och kanske ge inspiration. För mig är det mode, kläder, smycken, väskor och inredning. Så har det alltid varit sen jag var pytteliten. Mamma berättade en gång att det var svårt att klä mig som barn eftersom jag ville bestämma själv hur jag skulle se ut. Det var efter att jag klagat på hur illa klädd jag var som treåring...  Och så har det fortsatt, jag har bestämt själv inte varit offer för grupptryck utan gått min egen väg när det kommer till hur jag klär mig. Andra områden har jag varit sämre på.
Nu råkar mitt nördområde ha blivit hett och inne och folk verkar tjäna storkovan på det. Men det gör inte jag. Däremot får jag betalt för att läsa och leta bloggar för att kunna hålla en föreläsning. Ha vad det var roligt. Samtidigt som det såklart också är jobbigt. För det tar ju tid att kolla på så många fina bilder. Ögonen blir alldeles vimmelkantiga.
Den här dagen har gett mig en energikick åt rätt håll. Ända in i framtiden. Blicken är lyft och jag andas frisk luft. Det känns som att det kommer bli bra. På riktigt. För första gången på riktigt länge.

Kommentarer
Postat av: Bettan

hopp!

2010-10-27 @ 14:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0