en rastlös själ med dåligt immunförsvar...

Jaja när jag har jobbat så hårt som jag gjort senaste månaderna så kanske jag får räkna med att kroppen säger stopp. Den kanske tror att jag inte tänkt sakta ned någonsin? Kroppen kanske inte kände på sig att jag skulle semestra i skåne? Hur som helst. Nu har den gett mig tvärstopp i form av rethosta och snörvel. Men jag har ju en hel del att uträtta så det blir lite lagom vila idag, ska passa på att ta en riktigt lång promenad ute för att få i mig frisk luft och D-vitamin.

Mina föräldrar är sådana engagerade och arbetande människor att de sällan ger sig ro att sitta still. När de vilar ligger de antingen och sover ( på natten när man ska sova...) eller gör en aktivitet som ger dem sinnesro (typ jobba i trädgård eller renovera hus). Det finns endast en grej jag kan komma på som får dem att släppa allt och bara sitta och njuta. Och det är solen. Tror jag ärvt denna rastlöshet från dem. Jag har svårt att unna mig att inte göra något. Jag måste ha något i handen om jag ska sitta i soffan o glo, det blir stickning, virkning, broderi eller annat pyssel. Igår blev det kylskåpsmagneter så det stod härliga till! Åh jag älskar varenda en av dem.


Man kan dekorera kylskåpet eller fästa fina kort med dem.


De ska säljas på morgondagens designmarknad.

Ikväll blir det förhoppningsvis grillning om vädret tillåter. Men tills dess ska jag inte göra särskilt mycket alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0