veckans utmaning

Jag tror vi behöver utmanas att våga tänka ett steg till när det gäller oss själva och vad Gud kan göra i våra liv. Vi duttar för mycket och leker i fantasins värld med formler och underbara formuleringar. Men vad blir på riktigt? Vad blir konkret verklighet i vår vardag, något som man kan ta på? Eller så är vi så trötta på allt sånt att vi helt slutat upp att ens bry oss.

Vissa av oss växte upp i sammanhang där vi lärde oss att vår tro kunde flytta berg. Och vi trodde ibland så det knakade men inget hände. Vi blev besvikna och nedslagna.

Några av oss drabbades av 24/7 visionen och bad bad bad. Tills vi inte orkade be mer, trötta efter alla dygnsvakor och desillusionerade.

Sen finns vi som hängde på i profetsvängen och bad Gud uppenbara både det ena och andra. Till slut stod vi och sökte i vårt inre efter portkoden som om det var en profetisk hälsning.

Trötta och cyniska har vi nu slutat. Eller så har vi aldrig börjat. Och tackvare att vi inte ber så händer det inget.

Till alla oss vill jag ge en utmaning. Bestäm en mening som du ska be som handlar om dig och ditt inre liv. Tex "Gud gör mig hel" eller "läk mina sår" "gör mig fri" "lär mig att älska" osv. Du behöver inte tro så mycket på bönen inte vilja heller. Det är mer en riktning du önskade att du kunde gå eller som du brukar prata om. Sen ska du be den här enkla bönen minst en gång om dagen.

Du behöver inte tro det eller känna det. Din enda prestation är att be det och sedan låta Gud göra det Han är bäst på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0