skatten i ett lerkärl

Om ett par dagar ska jag gå och se en föreställning som jag har varit sugen att se sen i våras. "Wear it like a crown" av Cirkus Cirkör behandlar ämnet misslyckanden och tillkortakommanden i denna föreställning.

 

"Cirkus Cirkörs nya föreställning Wear it like a crown handlar om att bära sina rädslor och misslyckanden med stolthet. Om hur risker förvandlas till möjligheter. Om att välja att bära våra misslyckanden, rädslor och tillkortakommanden som en krona. Och att putsa den och bära den med stolthet."


Jag tycker det ska bli jättespännande att se denna föreställning.

Jag tror det är viktigt att våga vara ärlig om sin svaghet och sina brister. För mig handlar det om att vara äkta mot mig själv och min omgivning. Jag tror det är viktigt. Men än mer viktigt tror jag det är att vända fokus bort från mig och till den som gör mig hel. Till den som gör att jag vill bli helt och hållen fri och hel och upprättad. Och genom att jag vänder min blick mot Honom kan jag också glädja mig mitt i all skit därför att jag vet att allt det här kommer leda till att Hans rike blir uppenbarat ännu mer. Det är hela grunden till mitt skapande och till min glädje.

Och samtidigt är det så svårt. Bara häromdagen blev jag så nedslagen när jag insåg hur trasig jag är. Och det är så jobbigt att inse, eftersom det påverkar allt. Precis allt. Och mitt i det där så får jag tvinga mig att vända blicken bort från min offermentalitet och bort från fokuset på mig och mina brister. Och tacka Gud för Hans nåd.

Och så får jag tacka Gud för att jag får vara just ett sprucket lerkärl i Hans hand. Han formar om. Men han låter också sitt ljus lysa igenom min spruckna fasad så att skatten inuti blir mer synlig.

2 Kor 4:7 och Jer 18:6

Kommentarer
Postat av: lisa

hej!

tack!

ses vi i helgen! hur jobbit är det om ja tar med lampskärmen till stlm?

ses! kram!

2010-09-15 @ 09:37:43
URL: http://litenlisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0